Az online térben rendszeresen indított támadásokról korábban ezen az oldalon is többször írtunk már: az e-kereskedelem lehetséges veszélyeit, ezek megelőzésének lehetőségeit, valamint az adathalászatra utaló, gyanús jeleket is összegyűjtöttük.
Az MNB oldalán megjelent cikkben vázolt telefonos adathalászat (vishing) nagyon sok közös vonást mutat az online adathalászattal (phishing): mindkét bűncselekmény abból indul ki, hogy ha az elkövetők leendő áldozataikat a vagyonukat fenyegető támadásról tájékoztatva veszik rá szenzitív adataik kiadására, a helyzet feszültsége, és az adathalászok sürgető fellépése miatt az áldozatok kisebb eséllyel fognak gyanút.
Nagyon kritikus lehet épp ezért minden olyan helyzetben, amikor valaki a banki, pénzügyi adatainkat kéri, hogy bármire való hivatkozással teszi is azt, nyerjünk időt magunknak - így módunkban állhat utánajárni a valós helyzetnek, az interakciót kezdeményező személy mögött álló szervezetnek és a fenyegetés komolyságának. Az erre szánt idő alatt egészen biztosan nem történhet akkora baj, mintha ezeket a lépéseket kihagyva, önként illetéktelenek kezébe adjuk legféltettebb adatainkat.
EZ IS ÉRDEKELHET: AMIT AZ ADATHALÁSZATRÓL TUDNI ÉRDEMES >>ELOLVASOM<< |
További információkért ajánljuk Dr. Tarpai Lajos Tamás teljes cikkét, ami innen érhető el. Ha pedig a cikkben vázoltakhoz hasonló helyzetbe kerülnénk, hiteles információkért keressük bátran banki ügyfélszolgálatunkat, illetve bankunk képviselőit a hivatalos csatornákon: pénzintézetünket a vagyonunk mellett többek közt az adataink őrzésével is megbíztuk, így számíthatunk támogatásukra és segítségükre az ezzel összefüggésben felmerülő kérdéseinkben, bizonytalanságainkban.